stížnost na zacházení se žáky a celkové jednání během konání kurzu

Reagovat
stížnost na zacházení se žáky a celkové jednání během konání kurzu

Obracím se na vás se stížností na průběh výuky v klatovské autoškole Senza, konkrétně na přístup instruktora pana Jurčíka a organizaci výuky.
1. Nevhodné chování instruktora
Pan Jurčík se k žákům chová nepřijatelným způsobem. Pokud během jízd uděláme chybu, místo konstruktivní zpětné vazby nás shazuje a ponižuje. Opakovaně nám říká, že závěrečné zkoušky neuděláme, čímž vytváří zbytečný stres a nepříjemné prostředí pro výuku. Tento přístup rozhodně nepřispívá k efektivnímu učení a budování sebejistoty za volantem.
2. Neúměrné prodlužování výcviku
Chápu, že pokud si žák zruší jízdu, autoškola se tím může prodloužit. Nicméně pan Jurčík evidentně přijímá nadměrný počet žáků, což vede k tomu, že nemá dostatek času na jednotlivé lekce. Jízdy rozděluje tak, že se konají jen jednou za týden, někdy i jednou za 14 dní. To znamená, že máme v průměru pouhé čtyři jízdy za měsíc, což prodlužuje celý kurz na přibližně sedm měsíců. Taková organizace výuky je neprofesionální a neúměrně prodlužuje získání řidičského oprávnění.
3. Nedbalost při kontrole dokumentace
Dalším problémem je, že pan Jurčík nekontroluje správnost lékařského potvrzení při přijetí do autoškoly. Kvůli tomu se může stát, že když po několika měsících dojde na závěrečnou zkoušku, některým žákům není umožněno ji absolvovat kvůli nesrovnalostem v dokumentech. Toto je zásadní administrativní pochybení, které by mělo být řešeno hned při zápisu do kurzu.
4. Nejasnosti kolem opakování zkoušek a vrácení řidičského průkazu
Pan Jurčík tvrdí, že neprovádí “vracečky” řidičského průkazu, ale pokud mu zavoláte, je ochoten to za částku 5 000 Kč udělat. Pokud uchazeč neuspěje u první závěrečné zkoušky, za další pokus si znovu účtuje 5 000 Kč. Dle platných pravidel by přitom měly být k dispozici tři pokusy, než je nutné celý kurz opakovat a znovu platit. To vyvolává podezření na nesprávné jednání ze strany autoškoly.

Vzhledem k výše uvedeným skutečnostem žádám o přezkoumání této situace a případná opatření k nápravě.



Reakce

Dobrý den, autoškolský ombudsman není státní orgán, tudíž není oprávněn přezkoumávat činnosti autoškol a ani zjednávat nápravu.
Můžeme Vám poskytnout radu, jak postupovat, případně kam stížnost směřovat.
Pokud se jedná o nevhodné, nebo hrubé jednání učitele nebo majitele, je nejlepší řešení změnit autoškolu.
Na délku výcviku si nejde stěžovat. Zákonem není nijak upravena nebo omezena.
Pokud máte důkazy o tom, že má autoškola v nepořádku evidenci, můžete se obrátit se svojí stížností na odbor dopravy Městského úřady Klatovy nebo odbor dopravy Plzeňského kraje.
To, co nabízí autoškola jako službu je v plné kompetenci majitele autoškoly. Pokud tzv. "vracečky" nedělá, tak mu to nelze nijak nařídit. Stejně tak tvorba ceny za jednotlivé výuky, výcviky a opakované zkoušky je plně v kompetenci majitele autoškoly. Povinností každého uchazeče by mělo být, seznámit se s ceníkem a podmínkami přijetí do autoškoly. Pokud si uchazeč podá přihlášku do konkrétní autoškoly, tak se předpokládá, že s ceníkem a podmínkami souhlasí.