Dobrý den ,
Nastoupila jsem do autoškoly kde nebylo možné si domluvit jízdy jelikož pan jezdil jen do 16 hod. A víkendy nejezdil.
Zaplaceno jsem měla 55 denní kurz. Započatý 7 měsíc 2024 do dnes mám odjezdeno 7 jízd.Proto jsem si vyžádala dokumenty a přestoupila do jiné autoškoly.
Ale autoškola Nobe mi odmítá proplatit zbytek peněz které mi náleží za neodjezdene hodiny.
Děkuji za prověření
S pozdravem
Papežová
Přílohy:
Reakce
Problém č. 1: Učitel a termíny.
Na webu autoškoly, kterou zmiňujete, Vám slibují „efektivní tempo výuky“ a „flexibilní plánování jízd“, aniž by bylo upřesněno, co tím je myšleno. Po kliknutí na „Přihlásit“ musíte souhlasit s Obchodními podmínkami. Tam najdete podrobnosti o průběhu kurzu.
Z Obchodních podmínek není patrné, odkdy začíná běžet ona 55 denní doba pro absolvování kurzu. Na webu se píše, že absolvujete 2 jízdy týdně. Povinných jízd je 28. To znamená 28 děleno 2 = 14 týdnů krát 7 = 98 dní. Tak to asi myslí dvě dvouhodinové jízdy týdně, tedy 7 týdnů krát 7 dní = 49 dní. To by už šlo.
V reklamě na webu je napsáno: „My nabízíme několik časově garantovaných kurzů rozdělených na základě délky výcviku.“. Jenže pořád není úplně zřejmé, odkdy slibovaných 55 dní začíná. Jestli od přihlášení nebo od začátku jízd. Zdálo by se, že od začátku jízd. Ovšem taková informace by měla být někde srozumitelně uvedena, aby se zákazník mohl kvalifikovaně rozhodnout o koupi služby. Pokud tomu tak není a pokud by tedy nebylo jasné, že doba 55 dní je celková od přihlášení do ukončení, potom by se zákazník ke koupi služby nerozhodl. To má pak důsledky na právo zákazníka odstoupit od smlouvy.
Pokud jde o domlouvání jízd, pamatuje na to článek 2.4.4 Obchodních podmínek takto: „Po přidělení učitele dle předchozí věty od Poskytovatele je Objednatel povinen realizovat praktický výcvik dle termínů stanovených Poskytovatelem s přihlédnutím k preferencím Objednatele.“. Přeloženo do srozumitelného jazyka to znamená, že termíny jízd stanoví autoškola. K Vaši požadavkům pouze „přihlédne“. Takže pokud pan učitel jezdí jen do 16 hodin, zřejmě k tomu nepřihlédli. Můžete ovšem podle čl. 2.3.10 žádat o změnu učitele: „Objednatel má právo na změnu učitele praktického výcviku na základě jeho žádosti, a to v případě, že je tento požadavek oprávněný. Oprávněnost žádosti o změnu učitele praktického výcviku posuzuje Poskytovatel.“. Má to ale zase háček, protože oprávněnost Vašeho požadavku posuzuje poskytovatel, tedy autoškola.
Ve Váš prospěch ale hovoří čl. 2.4.8. „Poskytovatel se zavazuje umožnit Objednateli ukončení sjednaného kurzu v časovém limitu uvedeném u daného typu kurzu výše v Obchodních podmínkách.“.
Takže je třeba tohoto práva využít a na splnění časového limitu trvat. Jinak by se mohlo za předpokladu, že Vy vše dodržíte, jednat ze strany poskytovatele o porušení smlouvy, možná i závažné.
Problém č. 2:
Pokud jste ale již využila Vašeho práva, daného § 30 odst. 2 zákona č. 247/2000 Sb., potom má původní autoškola od Vás nějakou finanční částku, za kterou Vám neposkytla službu. Pokud Vám toto dobrovolně odmítá vrátit, máte 2 možnosti:
1. V bodu 6.1.9 Obchodních podmínek jste poučena o Vašem právu: „Dozor nad dodržováním povinností podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů, vykonává Česká obchodní inspekce (www.coi.cz).“. Tedy můžete se obrátit na orgán ČOI a popsat jim podrobně Váš problém.
2. Pokud Vám nepomohou, můžete podat žalobu na vydání tzv. „bezdůvodné obohacení“. K tomu je ale dobré si vzít nějakého advokáta.