Stížnost

Reagovat
Stížnost

Komisař mě vyhodil z jízd na skupinu C,kvůli přibraným větvím u pravého zrcátka v připojovacím pruhu.Vlevo jeli auta



Reakce

Vážený tazateli,
žadatel o řidičské oprávnění musí při zkoušce z praktické jízdy v první i druhé části zkoušky prokázat potřebné znalosti a dovednosti, které musí zkušební komisař prověřit. Potřebné informace naleznete na stránkách Autoškolského ombudsmana, nebo § 42 zákona č.247/2000 Sb., a v § 19 prováděcí vyhlášky č.167/2002 Sb., tohoto zákona, které zahrnuje i hodnocení zkoušky z praktické jízdy. Po prostudování těchto dvou ustanovení zjistíte, že zkouška z praktické jízdy je zkouškou značně náročnou a poměrně přísnou, avšak u dobře připraveného žadatele zvládnutelná. O výsledku zkoušky z praktické jízdy jistě sepsal zkušební komisař záznam, ve kterém uvedl všechny nedostatky zjištěné při zkouškách z praktické jízdy. Podpisem záznamu o průběhu zkoušky z praktické jízdy jste potvrdil seznámení s výsledkem zkoušky a odůvodněním výsledného hodnocení. Měl jste možnost odmítnout záznam o zkoušce z praktické jízdy podepsat, (v tomto případě podepíše záznam učitel autoškoly). Důvod Vašeho neúspěchu je oprávněný. Žadatel by měl být schopen ovládat motorové vozidlo v podmínkách provozu na pozemních komunikacích, zvládnou, např. jízdu kolem překážek, dodržovat bezpečný boční odstup po stranách vozidla atd. Zkušební komisař do hodnocení zkoušky z praktické jízdy zahrnuje mimo jiné bezpečný, předvídavý, ohleduplný, přizpůsobivý a rozhodný způsob jízdy, pozorovací schopnosti, vidění na dlouhé, střední a krátké vzdálenosti v souvislosti se schopností včasné a správné reakce. Měl jste reagovat na vzniklou situaci (větve na pravé straně vozidla, vlevo auta) např. zpomalením, popřípadě zastavením vozidla a po uvolnění průběžného jízdního pruhu opětovným rozjetím vozidla s plynulým zařazením do průběžného jízdního pruhu z připojovacího pruhu. Dále jste také neprokázal dostatečné znalosti o rozměrech vozidla (šířka vozidla včetně zpětných zrcátek). Jednalo se sice jen o větve, ale mohlo dojít k poškození vozidla (zpětného zrcátka), nebo leknutí, strhnutí volantu vlevo a nezvládnutí vozidla, popřípadě ke kolizi s vozidlem jedoucím v průběžném jízdním pruhu. Pokud s hodnocením zkušebního komisaře nesouhlasíte, cítíte se poškozen, a máte za to, že disponujete požadovanými znalostmi a dovednostmi v řízení motorových vozidel, tak jak vyžaduje platná legislativa, tak se může se svoji námitkou na výrok zkušebního komisaře obrátit na Ministerstvo dopravy, které je orgánem státního dozoru nad zkušebními komisaři.