Dotaz na skupiny ŘP vs elektroskůtry

Reagovat
Dotaz na skupiny ŘP vs elektroskůtry

Dobrý den.

Chtěl jsem se zeptat jak to je s elektro skútry či el. koloběžkami v silnějších verzích.
Vzhledem k rozšířenosti těchto zařízení, jak je to s jejich legálními možnostmi řízení?

Např. pokud bych řídil el. skútr(při jízdě se sedí jako na motorce) o síle 2kW (1kW v každém kole) o max. rychlosti třeba 45km/h, nebo bych měl koloběžku(při jízdě se stojí) o výkonu 3.6kW(1.8kW v každém kole) a max rychlosti 65km/h, jakou skupinu bych na ní měl mít?

Jde mi o to, že je to dostupnější a levnější způsob dopravy a chtěl bych to co nejvíce zlegalizovat, aby pak nebyl nějaký problém při případné policejní kontrole.
Momentálně mám pouze skupinu B 13 let.
Děkuji za odpověď.



Reakce

Vážený tazateli,
neuvádíte stanovené maximální rychlostní parametry vozidel, budu tedy vycházet z informací, které uvádíte.
Podmínky nutnosti řidičského oprávnění k řízení Vámi uvedených vozidel upravuje zákon 361/2000 Sb., § 80a, odst. 1a), podle kterého je potřeba řidičské oprávnění skupiny AM.
a) AM jsou zařazena
1. dvoukolová motorová vozidla s konstrukční rychlostí převyšující 25 km/h., a nepřevyšující 45 km/h., jejichž technické parametry odpovídají parametrům vozidel kategorie L1e podle přímo použitelného předpisu Evropské unie upravujícího schvalování vozidel kategorie L.
L1e - lehká dvoukolová motorová vozidla (L1e - A motokola)
Pokud se jedná o koloběžku s max. rychlostí 65 km/h, pak by se analogicky užilo ustanovení odstavce 1b), řidičské oprávnění skupiny A1. Pokud jste držitelem řidičského oprávnění skupiny B, pak můžete s tímto oprávněním řídit oba druhy Vámi uvedených vozidel.
Pro řízení těchto vozidel je mj. povinnost užívání ochranné přilby. Zároveň doporučuji před pořízením těchto vozidel s konstrukční rychlostí vyšší než 25 km/h. ověřit, zda byla schválena jejich technická způsobilost pro provoz na pozemních komunikacích, včetně nutnosti plnění dalších podmínek jako je registrace, STK apod.