majitel autoškoly provozuje autoškolu v rozporu se zák.247/2000 Sb

Reagovat
majitel autoškoly provozuje autoškolu v rozporu se zák.247/2000 Sb

Úmyslně krácení hodin (vyjížďka trvala 25-30 minut oproti předepsaných 45 minut.

Velké prodlevy mezi jízdami (březen 23 - srpen 23) pouze 2 hodiny ze 7 hodin (2.8.2023)
Jízdy na auto také nebyly dokončeny.

Nevhodné chování učitele (majitele) - křik při výcviku (navíc neoprávněné)
při průjezdu obcí nemá mít prsty na spojce a brzdě má držet řídítka celou rukou.
Jestli potřebuje šetřit motorku nemá provozovat autoškolu. Na prvním místě by měla být bezpečnost. Tedy být připraven na možnost nouzového brždění. Nevysvětlení důvodů při vznesení mého dotazu.

Přihlášení ke zkoušce před odjetím všech jízd.
Již zaslal syna k závěrečným testům 19.7.2023, které jej nechal dokončit.
(opětovné při prvním kurzu před dvěmi lety -2 hodiny)
Lze se tedy domnívat, že tato praktika je u této autoškoly běžná.
Až po telefonické urgenci naplánoval majitel autoškoly 4 hodiny v jeden den.
180 minut v provozu zákon sice umožňuje, ale je to šikana ze strany autoškoly za to že jsem se ozval.

Jako "Benefit když už má ŘP A1" autoškola nabídla žákovi, že nemusí chodit na teorii.

Autoškola slouží tedy pouze jako nástroj pro získání ŘP za cenu 24.000,- Kč a syna musím přihlásit do specializované motoškoly, aby se naučil alespoň základní návyky. Což mu kurz bohužel nedal. Tento způsob provozování autoškoly považuji za hazard se zdravím!

Po telefonickém rozhovoru majitel autoškoly doplánoval několik jízd, nicméně při výměně emailových zpráv došlo k zastrašování a rozhodl jsem se o přesun syna do jiné autoškoly. Zvažuji také trestní oznámení na majitele a jeho hazardní způsob získávání ŘP, obohacování se na uhrazených jízdách, které neprovedla, vč. poškození tím, že zasílá klienty dříve k testum než mají dokončenou výuku.


V příloze zasílám také písemnou komunikaci s autoškolou.

Děkuji za věnování se tomuto podnětu, který bude předán nadřízenému orgánu.



Reakce

Vážený pane, z Vašeho podán není zcela zřejmé, o jaký výcvik se mělo jednat. Jen se lze domnívat, že by mohlo jít podle ceny o rozšíření z A1 na A2+B.
Každopádně teoretická výuka je povinná bez ohledu na držení předchozího řidičského oprávnění.
Pokud chcete reklamovat neodježděné, či krácené hodiny nebo postupy,které odporují zákonu č. 247/2000 Sb. pak můžete na obecním úřadu obce s rozšířenou působností, kde má autoškola registraci.
Otázku krácení spotřebitele jako takové pak na ČOI (Česká obchodní inspekce).