Co z toho je všechno v autoškole "normální"

Reagovat
Co z toho je všechno v autoškole "normální"

Dobrý den,
chtěla bych vědět, zda je v pořádku, když v autoškole má žák třetí jízdu za sebou a ještě si sám ani jednou nenastartoval auto (vždy sedne do již nastartovaného auta) a ani jednou neparkoval a necouval.

Dále instruktor sám od sebe kolikrát přeřadí žákovi rychlost, aniž by o tom žáka informoval, a žák se očima dívá co tam dal instruktor za rychlostní stupeň, a pak je napomenutý, proč se dívá na řadící páku. docela to stresuje.

Zda je normální, že instruktor vyloženě lpí a kometuje každičký prstíček na řadící páce (lpí totiž na každém milimetru a propnutí prstu, každý má přece jinak dlouhé prsty).

Dále situace: instruktor skočí a prudce stočí škubnutím žákovi volant do prostisměru, a prý za účelem aby se přestal bát. to stejný i s přidáním plynu nad povolenou rychlost.

A poslední dotaz, kde má být přesně levá noha při řízení, před spojkou, nebo vedle ní?

Děkuji za odpovědi.








Reakce

Vyhláška 167/2002 Sb. v § 5 (1) stanoví náplň jednotlivých etap výcviku v řízení. Hned v té první etapě musí uchazeč o řidičské oprávnění zvládnout základní úkony řidiče potřebné pro zahájení jízdy. K těmto úkonům zcela určitě patří nastartování motoru vozidla. Couvání je úkon, který se provádí při výcviku na autocvičišti, což je náplní první etapy. Zda učitel zařadí parkování hned do první etapy, nebo do druhé je na jeho uvážení a schopnostech uchazeče. Minimálně se tento úkon nacvičuje na autocvičišti, kde zaparkovaná vozidla nahrazují gumové kužely. Řazení rychlostních stupňů, je stejně jako startování, náplní základního ovládání vozidla, které musí uchazeč nacvičovat od první hodiny samostatně. Řazení rychlostních stupňů a ovládání řadící páky je popsáno v teorii jízdy. Na CD od vydavatelství Schroter (které používá pro výuku většina autoškol v ČR) je i video, jak správně řadit. Určitě by to mělo být otevřenou dlaní. Manévry, které popisujete jako čtvrtý případ, jsou velice nebezpečné a určitě nepatří do výuky v silničním provozu. Umístění levé nohy je pro každého řidiče příjemnější jinde. Někdo má rád nohu připravenou u pedálu spojky (zejména začínající řidiči), jiní řidiči rádi využijí místa přizpůsobeného výrobci vozidel, vedle pedálu spojky. Každý řidič by si měl vyzkoušet obě možnosti a zvolit si tu pohodlnější se schopností rychle přemístit nohu na pedál spojky.